Stavba dálnice D35

Včera i dnes jsem v Pardubicích v rámci Dopravní konference 2020 a Silničního veletrhu diskutoval o tématu stavby dálnice D35.





Chtěl bych říci tři základní věci:


1. Zrychlení výstavby D35

Na můj vkus se stavba táhne dost dlouho. Cena za akceleraci stavby není tak vysoká, jako potřeba lidí tady D35 mít. Existuje šance, jak akcelerovat výstavbu D35 a to nejen o týdny, ale o měsíce. K tomu, abychom zrychlení dosáhli, je potřeba intenzivní a neodbytné projednávání na Ministerstvu dopravy. Je potřeba projednávat, hledat možnosti a cesty. Když se tohle bude dít, tak to půjde.


2. Prašnost a zničené silnice

Dálnice tu bude pro všechny. Některým obcím však stavba dálnice přináší trápení. A to především v prašnosti a v ničení místních komunikací a silnic II. a III. tříd. Některé silnice jsou už tak poničené, že kraj uvažuje o jejich uzavření. Myslím si, že by bylo spravedlivé, kdybychom jim tohle nějak kompenzovali. Navrhuji, aby do obcí putovaly dotace na chodníky, obecní infrastrukturu atd. Takové dotace mohou kompenzovat současné zatížení obcí. Vím, že nemůžeme dát lidem peníze přímo do peněženky, ale můžeme jim postavit chodníky, školky nebo jim pomoci jinak.


3. Chovat se a myslet ekonomicky

Choval bych se hospodárně, když se dálnice staví. Abychom nemuseli kopat dvakrát, abychom nemuseli platit dvakrát a abychom nemuseli čekat tak dlouho, pokládal bych v rámci stavebních a výkopových prací na D35 vodovodní potrubí. To by Holicko napojilo na Vysokomýtskou synklinálu a my bychom do téhle deficitní oblasti dostali kvalitní pitnou vodu v kojenecké kvalitě. Bojím se totiž, abychom za pár let neřešili, že máme peníze na vodovodní řád, ale už je nemáme na výkupy pozemků.

12 zobrazení

Drahoslav Chudoba

nezávislý kandidát do senátu

  • Facebook Sociální Icon

© 2020, zadavatel: Drahoslav Chudoba, zpracoval: Eliška Oberhofnerová .

Proudly created with Wix.com